Kieruj bez procentów - #kierujsięsercem

03.08.2017, 11:46

Niespełna dwa tygodnie temu ruszyła czternasta odsłona gdańskiej kampanii społecznej Kieruj bez procentów. Tegoroczna edycja odbywać się będzie pod hasłem #kierujsięsercem. Partnerem akcji jest Gdański Klub Żużlowy WYBRZEŻE. Ambasadorami kampanii zostali trener GKŻ WYBRZEŻE Mirosław Kowalik i zawodnicy klubu: Kacper Gomólski, Dominik Kossakowski Hubert Łęgowik oraz Renat Gafurov, mistrz polski w samochodowych rajdach górskich Paweł Stefanicki oraz juror programu „You can dance” Maciej „Gleba” Florek.

#kierujsięsercem pod takim hasłem ruszyła kampania społeczna realizowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień. Celem kampanii Kieruj bez procentów jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, głównie poprzez zmianę postaw społecznych wobec picia alkoholu przez kierowców. Ideą propagowaną przez realizatorów kampanii jest całkowita trzeźwość osób prowadzących pojazdy. Innym ważnym celem, który stawiają sobie realizatorzy kampanii jest rozpowszechnienie wśród mieszkańców zasad właściwego postępowania w sytuacjach wypadków drogowych i umiejętności udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Działania w ramach kampanii skierowane są głównie do osób młodych (18-24), wśród których można zaobserwować znaczny odsetek wypadków pod wpływem alkoholu.[1]

- W ciągu czternastu lat realizowania kampanii Kieruj bez procentów docieramy do coraz większej liczby gdańszczan. Przeprowadzane co roku badania pokazują konsekwentny spadek liczby osób kierujących pojazdami pod wpływem alkoholu, jednak cały czas jest to poważny problem społeczny. Z ostatnich badań o bezpieczeństwie w ruchu drogowym w woj. pomorskim wynika, że wciąż najwięcej wypadków spowodowanych pod wpływem alkoholu zdarza się w powiecie kartuskim i w Gdańsku. Dlatego tak ważne jest konsekwentne i aktywne przeciwdziałanie– mówi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.

Partnerami tegorocznej odsłony kampanii jest Gdański Klub Żużlowy WYBRZEŻE, Komenda Miejska Policji w Gdańsku, Pogotowie Ratunkowe, Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Organizatorzy zaprosili do współpracy znane osoby ze świata sportu i sztuki. Wśród ambasadorów  znaleźli się trener Gdańskiego Klubu Żużlowego WYBRZEŻE Mirosław Kowalik i zawodnicy klubu: Kacper Gomólski, Dominik Kossakowski, Renat Gafurov oraz Hubert Łęgowik oraz mistrz polski w samochodowych rajdach górskich Paweł Stefanicki i juror programu „You can dance” Maciej „Gleba” Florek.

- Cieszę się, że włączyliśmy się do słusznej kampanii. W swojej pracy trenerskiej pracuje z młodymi ludźmi, którzy wywodzą się z różnych, niekiedy trudnych środowisk. Tego typu kampanie pozwalają nam wszystkim łatwiej mówić o trudnych problemach. Dobre przykłady i autorytety są dziś bardziej potrzebne niż kiedykolwiek. – twierdzi Mirosław Kowalik, trener GKŻ Wybrzeże.

#kierujsięsercem

Kampania zaplanowana do końca roku bardzo mocno obecna będzie w przestrzeni online, głównie w mediach społecznościowych dedykowanych projektowi oraz na profilach partnerów i ambasadorów. Dodatkowo w przestrzeni miejskiej pojawią się plakaty, citylighty, oraz inne materiały informacyjne, dystrybuowane podczas wydarzeń miejskich poświęconych tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego. Za realizację tegorocznej kampanii odpowiadać będzie 2PiGroup. 

Motyw przewodni kampanii, czyli hasło #kierujsięsercem jest grą słów, mówiącą o tym, by ludzkimi wyborami i decyzjami „kierowały” priorytetowe w życiu sprawy: miłość i troska - nie lekkomyślność będąca zagrożeniem dla czyjegoś życia. Przeciwieństwem okrucieństwa, jakie można wyrządzić w bezmyślny sposób jest postawa empatyczna, która skłania nas do podejmowania właściwych decyzji, czyli wprost – kierowanie się sercem. 

- Kierując przekaz kampanii nie tylko bezpośrednio do kierowców ale także do ich bliskich - przyjaciół/rodzin mamy większe szanse na walkę z problemem spożywania alkoholu przez kierowców. Zakładamy, że osoby podejmujące decyzję o prowadzeniu auta po alkoholu lub na tzw. „kacu” są bardziej oporne na standardowe przekazy, prezentujące zagrożenia i skutki, jakie za tym idą dlatego zdecydowaliśmy się na wyraźny i mocny przekaz emocjonalny. – wyjaśnia Radosław Nowak, kierownik działu profilaktyki Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień.  

KIERUJ BEZ PROCENTÓW - To kampania społeczna realizowana od 2004 roku przez Miasto Gdańsk z inicjatywy Gdańskiego Centrum Profilaktyki Uzależnień we współpracy z policją oraz innymi partnerami.

 

 



[1] Wypadki Drogowe w Polsce 2016, Komenda Główna Policji.

 

Autor: Redakcja

Tabela:

msc drużyna M Pkt +/-
1 Cellfast Wilki Krosno 14 24 +52
2 Arged Malesa Ostrów Wielkopolski 14 24 +104
3 ROW Rybnik 14 23 +81
4 Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14 20 +1
5 Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 17 +61
6 KŻ Orzeł Łódź 14 15 -24
7 Aforti Start Gniezno 14 14 -46
8 Unia Tarnów 14 3 -229

Social Media

Nasi Partnerzy

Sponsor Tytularny

Partnerzy Główni

Sponsor Strategiczny Plus